Rakan Seperjuangan

Saturday, February 19, 2011

orang nak masuk meminang aku??!

Assalamualaikum..


aku blom nak kawin la..
apesal tibe2 ade orang nak melamar aku ni??
like..wadehel? 
da la aku tak tau sape die..
asal dari mane?
macam mane die kenal aku?
and apehal die nak melamar aku??
serius aku confuse gile =_____="

eyh...jangan happy sangat ea korang..
tak de makne nye korang nak makan nasi minyak..
itu mimpi semata-mata..
mimpi yang mengundang persoalan tak berjawapan..
tu la aku..tido tak ingat dunia..

aku mimpi ape?
*ce citer ce citer*

citernye camni..
family aku on the way dari johor nak balik pahang..
on the way tu kitorang singgah la satu masjid ni nak solat..
after aku siap solat ade no aku tak kenal call phone aku..
aku angkat la..
then ade sore laki cakap:

"saya nak dedicate lagu ni untuk someone yang special.."
then kedengaran la lagu jiwang ape ntah..aku tak pernah dengar..
tapi aku layan je la lagu tu sampai habis..
bukan kredit aku pun kan, kredit die haha..

last2 bile lagu tu da habis mamat tu cakap lagi:

"sudi tak jadi teman hidup saya?"

and i was like..
"hah??? awak ni salah nombor ke?"
aku terus letak phone..

then before aku sampai kat kereta 
aku nampak ibu abah aku tengah borak2 ngan satu family ni
yang singgah kat masjid tu jugak untuk solat..
ntah la aku tak kenal sape diorang..tak de satu muka pun yang familiar

aku curi2 je la dengar..
pastu aku rase macam tersedak biji durian bile aku dengar:

"nanti kami nak hantar rombongan meminang bagi pihak si Fiq ni..
da berkenan benor ngan anak kamu si Nurul tu.."

and i was like..
"WHAT THE!! SAPE MAMAT NAMA FIQ NI??!"
tapi dalam hati je la..

mate aku mencari2 la mamat yang ade probability bernama Fiq..
then aku terpandang someone yang asik pandang aku..
too bad aku tak leh recall macam mane rupanye mamat bernama Fiq ni..
aku langsung tak ingat..

aku rase macam nak pengsan da ni..
semua tak masuk akal..
then before aku masuk kereta mamat tu datang kat aku 
die tanya:

"kenapa nurul terus letak call tadi?"

and i was like..
"errrr..."

ok aku da tak sanggup nak mimpi panjang lagi..
sangat ridiculous..
nasib baik jugak la time tu alarm clock aku berbunyi 
suro aku bangun solat subuh..

haih...
ni tak lawak ok...
nurul tak nak kawin la!
=_______="

p/s: sape mamat nama Fiq ni??

11 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

semoga menjadi kenyataan
:)

aien zell said...

erk...itu mmg betul2 seram..

[newrule_ezatea] said...

KSP:: kalau bab kawin tu tahan lagi..tapi bab kawin ngan orang kite tak kenal?? waaaa...tak mau tak mau..tak sanggup mak

aien zell:: huhu tau tak pe...

MéuzAngelo™ XXIII said...

Afiq? my little brother tu..! huhu :p

[newrule_ezatea] said...

meuz:: errr..banyak sangat afiq dalm dunia ni..my cousin, my ex-classmate, you lil bro...and bla bla bla..ntah mane satu haha

semua yang bernama afiq, sila lapor diri kat nurul kalau ade hati kat nurul ye hahaha ayat mintak penampor

~Kirin Selama Perak~ said...

xpa..
jodoh pertemuan ditangan tuhan
redha ja la makcik dotdot..
kun fayakun
:)

nurul diana said...

OMG !! itu sungguh menggerunkann

Dayang said...

haha.. scary aite?? it did happened to me... made me freaking nervous.. wat a nitemare !!! hahaha ;P

[newrule_ezatea] said...

diana and dayang:: huhu tau tak pe..sgt scary =____="

Theenk3r847 said...

HAHAHAHAHA!!!!
macam kahwin ni boleh bawak main je..

[newrule_ezatea] said...

kus:: haha memang la..tapi ni mimpi je

Post a Comment